מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
תמא 38

תמא 38 תמא 38- פרויקט מתאר ארצי שיזמה ממשלת ארץ ישראל על מנת לחזק מבנים כנגד רעידות אדמה אפשריות בארץ ישראל. תמא 38, או תוכנית מתאר אר

אלעד
פורסם: 3/9/2011

מאמר זה שייך לקטגוריית תמא 38

 

תמא 38

תמא 38- פרויקט מתאר ארצי שיזמה ממשלת ארץ ישראל על מנת לחזק מבנים כנגד רעידות אדמה אפשריות בארץ ישראל. תמא 38, או תוכנית מתאר ארצית, היא תוכנית אשר יזמה ממשלת ישראל על מנת לענות על צורך של התושבים בביטחון כנגד אסונות ונזקי טבע שונים. באמצעות מתן היתרי בנייה חריגים לקבלנים המבצעים, מאפשרת המדינה שיפור וחיזוק של המבנים, בתוספת של הטבות שונות נוספות, וכל זאת בלי להוציא שקל מקופת המדינה ובלי שהדיירים יצטרכו לשאת בתוצאות הגבוהות של השיפוצים בעצמם.

באמצעות מתן היתרי הבנייה החריגים יכולים הקבלנים המבצעים לבנות יחידות דיור נוספות ולמכור אותן בתמורה לתמורה עבור השירותים שלהם. הדבר הזה יצר תחרות של הקבלנים השונים על עבודות בנייה באזור המרכז בעוד השאירו את האזורים המרוחקים ביותר בארץ- דרום וצפון הארץ, מיותמים מעבודות השיפוץ.

הסיבה? בעוד עלויות החומרים וכוח האדם זהים בכל מקום, התשואה עבור הנכסים שהקבלנים בונים גבוהה באופן משמעותי במרכז הארץ- באמצעות מכירה של יחידות הדיור במרכז הארץ יכולים הקבלנים המבצעים להרוויח הרבה, הרבה יותר כסף מאשר אם היו מבצעים את אותה עבודה בבאר שבע, קריית שמונה או כל מקום אחר שאינו בעל ערך גבוה של נכסים. תמא 38 הוא תוכנית שנועדה לעודד את התושבים, כמו גם את הקבלנים, לחזק את המבנים השונים כנגד רעידות אדמה.

כדי לבדוק האם אתם זכאים להשתתף בתוכנית, רצוי לפנות אל עורך דין מייצג כדי שיוכל לייעץ וללוות אתכם בתהליך במידת הצורך, זאת כדי להבטיח שאתם מקבלים את כל הזכויות שלכם כמו גם לטפל בכל עבודת הניירת וההליכים המשפטיים השונים הקשורים בנושא.